Jak se snadněji učit a lépe koncentrovat?

Učení je dost náročný dušení proces, který je velmi závislý na vašem dušením a fyzickém rozpoložení. Pokud se tedy potřebujete intenzivně a dlouho učit, tak vám nic jiného nezbývá, než se občas jít projít ven, projet se na kole, jít si zaplavat, nebo si s kamarády jít něco zahrát – ne na počítači samozřejmě. Tolik k nutné fyzické aktivitě. Ta není tak zajímavá, jako různí pomocníci, kteří vám pomohou se výrazně lépe koncentrovat na učení.

Upozornění: článek vyjadřuje názor autora a není lékařskou radou!

Spánek

Spát je potřeba, o tom žádná. Pokud budete nevyspalí, tak se vám bude nejen učení, ale i vše ostatní zdát těžké. Každopádně, nepředpokládám, že jako studenti se budete snažit dodržovat spánkovou hygienu, takže spánek zde uvádím jen tak pro úplnost. Konec konců, pokud se budete řídit následujícími radami, tak zjistíte, že spánek je sice důležitý, ale ne zas tolik.

Tip: pokud před zkouškami špatně spíte, doporučuji před spánkem vypít čaj z meduňky. Dá se běžně koupit v obchodě nebo lékárně a navíc není drahý.

Jídlo, které vám pomůže se lépe učit

Možná se vám to bude zdát podivné, ale je to tak, existují jídla, která vám pomohou s učením. Pojďme se na ty nejdůležitější podívat. Se všemi mám osobní zkušenost, takže vím o čem píšu.

Ořechy

Pokud nemáte alergii na ořechy, tak byste se je měli naučit pravidelně konzumovat – stačí v malém množství (hrst ořechů denně). Zejména pak vlašské ořechy a mandle, které obsahují spoustu pro mozek důležitých látek jako je řada vitamínů B, velmi důležitý hořčík a nenasycené mastné kyseliny. Dále pak vápník, železo a mnoho jiných látek. Rozhodně je zkuste. A pozor na to, že je potřeba, aby ořechy byly jen sušené. Různé další chuťové úpravy znehodnocují jejich jinak velmi cenný obsah.

Rybí tuk

Fuj, řeknete si, ale nemělo by to tak být. Rybí tuk je pro mozek nesmírně důležitý, protože obsahuje vysoké dávky nenasycených mastných kyselin, vitamín D, A a další cenné prvky. Pokud neholdujete popíjení rybího tuku, tak si ho můžete koupit v kapslích, takže nemusíte nutně být vystavěni rybí příchuti, která asi ne každého láká. Pokud chcete svůj mozek nakopnout, tak na rybí tuk nezapomínejte.

Panenský olivový olej

Pokud jste ochotni nejen pro svůj mozek, ale i své celkové zdraví trochu „trpět“, tak vám vřele doporučuji konzumaci panenského olivového oleje. Jeho chuť není sice něco, co bych osobně musel vyhledávat, ale jak jsem si vyzkoušel, tak za tu 1 minutu trpění té divné chuti to rozhodně stojí. Olivový olej mi hodně pomohl s koncentrací. Opravdu si připadám celkově velmi duševně aktivní, a to i když jsem dost nevyspalí. Stačí si denně dát 1 či 2 lžíce a hned uvidíte ty změny. Prní den se však připravte na možný menší průjem, to než si na olej vaše tělo zvykne. Opět olivový olej obsahuje mnoho nenasycených mastných kyselin a spoustu dalších velmi cenných látek. Koho by to zajímalo více, nechť si nastuduje literaturu o olivovém oleji. Jinak asi nemá smysl kombinovat rybí olej s olivovým olejem, takže když tak spíše ten olivový olej, nebo je jezte na střídačku.

Práškový zelený čaj

Obecně pitím zeleného čaje také dost pomáháte svému mozku, zejména pokud jste vyčerpaní a potřebujete se učit. Nicméně klasické popíjení čaje nemá takový efekt. Chcete-li se tedy dlouho do noci soustředit tak raději zvolte práškový zelený čaj, souhrnně nazývaný matcha. Jsou to namleté ty nejlepší čajové lístky na prášek. Díky konzumaci matchi pak do svého těla dostanete mnohonásobně vyšší koncentrace zdravých látek, které vám pomohou vydržet být aktivní dlouho do noci. Pozor na to, že není dobré čajovat pokud berete nějaké léky a také není dobré to se zeleným čajem moc přehánět. Naštěstí je matcha docela dost drahá, což by vás mělo udržet před její vyšší konzumací.

Tip: Matcha je hořká a nejlépe chutná s mlékem a cukrem. Půl čajové lžičky na 0,4 litru mléka s cukrem (kolik cukru záleží jen na vás) vám zajisté velmi zachutná. Koupit se také dá čokoláda s čajem matcha apod. Záleží na vašich finančních možnostech. A pamatujte, že je lepší používat spíše třtinový cukr, než ten rafinovaný, který prý údajně způsobuje demenci.

Jinak o zeleném čaji jsem napsal kdysi jeden celkem zajímavý článek s názvem „Zdravotní účinky zeleného čaje„, tak si ho když tak přečtěte.

Potřebujete turbo režim? Zkuste ženšen

Ze své vlastní zkušenosti vím, že když potřebuji rychle nakopnout, tak rozhodně nepohrdnu ženšenem. Koupit se dá jak samotný kořen, což je dost drahé, tak i ženšen v medu, nebo ve žvýkačkách apod. Někdy ho zkuste, uvidíte, že rychle pomáhá.

Chytré drogy

Pokud pro vás nejsou uvedené dobroty dost sexy, tak můžete vyzkoušet tzv. chytré drogy. Jedná se o potravinové doplňky v nejrůznějších podobách. Mezi nejznámější chytré drogy lze zařadit konzumace energetických nápojů, které obsahují vitamíny B, guaranu, kofein aj. pomocníky. Pokud požadujete pilulky, tak zkuste třeba BrainActive.

Chcete-li chytré drogy používat, tak pouze a jedině tehdy, pokud jste fyzicky i mentálně (duševně) v pořádku!!!

A pamatujte, že všeho moc škodí! Nic z toho co je zde uvedeno, a je jedno, jak moc je to zdravé, rozhodně nedoporučuji konzumovat ve větším než doporučeném množství.